Seat Leon

Seat Leon je malé rodinné auto vyráběné španělským výrobcem, členem skupiny Volkwagen Group od roku 1999. Dosud jsou vyrobeny dvě generace vozu. Pro obě byly použity dvě rozdílné varianty volkwagenovské Platformy A. Při výrobě jsou použity komponenty společné pro ostatní modely skupiny vw – Volkwagen Golf, Volkswagen Jetta, Audi TT, Audi A3 a Škoda Octavia.

Seat Leon první generace

Pod typovým označením Mk1 (či Typ 1M) byl vyráběn v letech 1999 – 2005 jako hatchbacková verze vozu Seat Toledo. Jako podvozek byl použit Golf Mk4 A4 (PQ34). Seat Leon sdílel celou řadu prvků s Audi A3 a Golfem. Byl nejprodávanějším modelem Seatu a nabízen jako sportovnější a levnější verze již zmiňoveného golfu. K zvýraznění sportovního image vozu Seat Leon pomohl agresivní vzhled a odpružení přímo vyrobené seatem, jež zlepšovalo přesnost a kvalitu řízení. Dražší verze pak byly vybavovány výkonými motory (až 2,8 litru VR6 s 204 kW).

Nabízeny byly benzinové i dieslové motory v širokém výkonovém spektru:

Motor Výkon Kroutící moment
1.4 55 kW (75 PS; 74 bhp) 126 N·m (93 ft·lbf)
1.6 74 kW (101 PS; 99 bhp) 145 N·m (107 ft·lbf)
1.6 75 kW (102 PS; 101 bhp) 148 N·m (109 ft·lbf)
1.6 77 kW (105 PS; 103 bhp) 148 N·m (109 ft·lbf)
1.8 92 kW (125 PS; 123 bhp) 170 N·m (125 ft·lbf)
1.8 20vT 132 kW (179 PS; 177 bhp) 235 N·m (173 ft·lbf)
1.8 20vT 154 kW (209 PS; 207 bhp) 270 N·m (199 ft·lbf)
1.8 20vT 165 kW (224 PS; 221 bhp) 280 N·m (207 ft·lbf)
2.8 VR6 204 kW (277 PS; 274 bhp) 265 N·m (195 ft·lbf)
1.9 SDI 50 kW (68 PS; 67 bhp) 133 N·m (98 ft·lbf)
1.9 TDI 66 kW (90 PS; 89 bhp) 210 N·m (155 ft·lbf)
1.9 TDI 74 kW (101 PS; 99 bhp) 240 N·m (177 ft·lbf)
1.9 TDI 81 kW (110 PS; 109 bhp) 235 N·m (173 ft·lbf)
1.9 TDI 96 kW (131 PS; 129 bhp) 310 N·m (229 ft·lbf)
1.9 TDI 110 kW (150 PS; 148 bhp) 320 N·m (236 ft·lbf)

Seat Leon druhé generace

Montáž probíhá ve Španělsku pod typovým označením Mk2 (či Typ 1P) a je vyráběna od roku 2005 do současnosti. Využívá podvozek platformy vw group A5 (PQ 35) použitý například u Golfu páté generace. Design typický zejména ostřejším vzhledem karoserie, stěrači, jež se při vypnutí zaparkují svisle po stranách čelního skla a integrovanými klikami zadních dvěří ve stylu Alfy Romeo byl navržen Walterem de’Silvou a je použit i pro Seat Altea.

Opět je dodáváno široké spektrum motorů – benzinových od 1,4 litru (63 kW) až po limitovanou edici 2.0 TFSI Cupra 310 (228 kW), i dieslových od 1,6 TDI DPF (77 kW) až po 2.0 TDI DPF FR (125 kW). Poznámka – podrobnější informace o aktuálně dodávaných motorech naleznete na stránce Motory.